YOGASTIJLEN

Of je nu jong of oud bent, super soepel of wat stijfjes; iedereen kan alle yogalessen volgen. Jij kiest of je je in het zweet wilt werken of de ontspanning opzoekt. De yogalessen zijn geschikt voor beginners en ervaren yogi’s. Al onze yogalessen zijn 75 minuten. Heb je weinig tot geen ervaring met yoga? Bij elke yogales krijg je advies over welke lessen je als beginner kunt volgen. Of volg de beginnersworkshop.

AERIAL

Vliegen in een AERIAL YOGA doek; genieten van de ondersteuning die het doek je lichaam geeft zodat je moeiteloos in yogahoudingen komt en ondersteund ondersteboven kan hangen! AERIAL YOGA is voor zowel gevorderde Yogi’s als beginners een heel nieuwe Yoga ervaring en door het speelse karakter een Yoga vorm die je zeker een glimlach zal geven.

YANG YING

Bij de YANG YIN  YOGA vind je een goede balans tussen inspanning en ontspanning. De eerste helft (YANG) van de les warmen we de spieren op met krachtige poses. Zodat je de tweede helft van de les kunt overgeven aan de YIN poses, waar je 3 tot 5 minuten in een houding blijft. YIN YOGA werkt onder de spieren door op het bindweefsel. Afvalstoffen worden beter verwerkt, de spijsvertering geactiveerd en de innerlijke rust neemt toe.

VINYASA

De VINYASA FLOW YOGA les bestaat uit een reeks vloeiende Yoga houdingen op de ademhaling. Ontdek in iedere les de (on)mogelijkheden van je lichaam en geest. En waar je wellicht uit je comfortzone komt. Je bouwt kracht & conditie op en je werkt aan je flexibiliteit & creativiteit.

VINYASA (ASHTANGA)

De VINYASA (ASHATANGA) YOGA les maakt gebruik van vaststaande series van opeenvolgende oefeningen. Het einde van elke oefening vormt het begin voor de volgende oefening, het loopt dynamisch in elkaar over.  

RESTORATIVE YIN

Een RESTORATVE YIN YOGA les is een rustige, therapeutische yoga vorm. De houdingen zijn gericht op het herstel en opnieuw opladen van het lichaam. Het zijn rustige houdingen die doorwerken op het bindweefsel en de gewrichten. Door de houdingen enkele minuten aan te houden kom je diep in je lichaam. Geschikt voor iedereen die tot rust wil komen. Voor beginners, gevorderden, ongeacht leeftijd en gesteldheid.

MINDFULNESS MEDITATIE

MINDFULNESS gaat over aandacht. Waar je aandacht is, daar ben je. MINDFULNESS betekent simpelweg: bewust zijn van de huidige ervaring. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van de spinsels in je hoofd. Je kunt je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker. De geest wordt rustiger. In onze lessen kun je kennismaken met wat mindfulness is en voor jou kan betekenen of als ‘opfrisser’ voor je bestaande meditatie beoefening.

HATHA

Bij een HATHA YOGA les worden de houdingen wat langer vastgehouden en ligt de nadruk op het versterken en soepel maken van de spieren. Alles komt aan bod: kracht opbouwen, ademoefeningen, flexibiliteit, balans, het stretchen van spieren en ontspanning. HATHA YOGA is een wat rustigere yogavorm.

HATHA (SHIVANANDA)

Gelijk als de uitleg van de hierboven over Hatha. Verschil is dat de HATHA SHIVANANDA YOGA lessen bestaan uit een vaste serie van houdingen. Wanneer je wat bekender wordt met deze series is het makkelijker om ‘naar binnen te keren’ tijdens je practice waardoor de geest meer tot rust komt en je in staat bent om (nog beter) het licham te voelen.

YIN

In een YIN YOGA les ligt de nadruk op ‘slowing down’, zachtheid en mildheid voor jezelf. Je blijft (een stuk) langer in bepaalde houdingen waardoor je de kans krijgt echt naar binnen te keren. Een boeiende ervaring voor ons gejaagde Westerlingen. Naast mentale ontspanning zijn de houdingen erop gericht om je gewrichten en bindweefsel  te versterken en te versoepelen. Al zin in YIN?

VINYASA (GENTLE)

Bij VINYASA (GENTLE) YOGA beweeg je op het ritme van de ademhaling in vloeiende bewegingen. Deze les is een mildere variant van de VINYASA FLOW: het tempo gaat iets langzamer, waardoor je beter in de houdingen kunt komen. Er is ook meer ruimte voor ontspanning tussendoor. Geschikt voor beginners of mensen die een les zoeken met zowel inspanning als ontspanning.

ACRO

Heb jij wel eens op de voeten van je partner (vriend(in), kennis of onbekende) gebalanceerd? 1,5 meter boven de grond? ACRO YOGA is een Yoga vorm waarbij je elkaar op handen en voeten draagt… letterlijk. Een speelse vorm, waarbij je de ander laat “vliegen”. Echt contact, empathie, vertrouwen, duidelijke communicatie, kracht en lef. Samen vind je balans en heb je gegarandeerd heel veel lol!