Yoga & Mindfulness in Leiden – Class Schedule

schedule

Maandag

09:00 - 10:15[simple_tooltip content='Bij een HATHA YOGA les worden de houdingen wat langer vastgehouden en ligt de nadruk op het versterken en soepel maken van de spieren. Alles komt aan bod: kracht opbouwen, ademoefeningen, flexibiliteit, balans, het stretchen van spieren en ontspanning. HATHA YOGA is een wat rustigere yogavorm.']Hatha[/simple_tooltip]Jasmijn
17:30 - 18:45[simple_tooltip content='Bij de YANG YIN YOGA vind je een goede balans tussen inspanning en ontspanning. De eerste helft (YANG) van de les warmen we de spieren op met krachtige poses. Zodat je de tweede helft van de les kunt overgeven aan de YIN poses, waar je 3 tot 5 minuten in een houding blijft. YIN YOGA werkt onder de spieren door op het bindweefsel. Afvalstoffen worden beter verwerkt, de spijsvertering geactiveerd en de innerlijke rust neemt toe.']Yang Yin[/simple_tooltip]Lodie
19:15 - 20:30 [simple_tooltip content='Bij een HATHA YOGA les worden de houdingen wat langer vastgehouden en ligt de nadruk op het versterken en soepel maken van de spieren. Alles komt aan bod: kracht opbouwen, ademoefeningen, flexibiliteit, balans, het stretchen van spieren en ontspanning. HATHA YOGA is een wat rustigere yogavorm.']Hatha (Shivananda)[/simple_tooltip]Lodie
21:00 - 22:00 [simple_tooltip content='Vliegen in een AERIAL YOGA doek; genieten van de ondersteuning die het doek je lichaam geeft zodat je moeiteloos in yogahoudingen komt en ondersteund ondersteboven kan hangen! AERIAL YOGA is voor zowel gevorderde Yogi’s als beginners een heel nieuwe Yoga ervaring en door het speelse karakter een Yoga vorm die je zeker een glimlach zal geven.']Aerial[/simple_tooltip]Jasmijn

Dinsdag

09:00 - 10:15[simple_tooltip content='Bij de YANG YIN YOGA vind je een goede balans tussen inspanning en ontspanning. De eerste helft (YANG) van de les warmen we de spieren op met krachtige poses. Zodat je de tweede helft van de les kunt overgeven aan de YIN poses, waar je 3 tot 5 minuten in een houding blijft. YIN YOGA werkt onder de spieren door op het bindweefsel. Afvalstoffen worden beter verwerkt, de spijsvertering geactiveerd en de innerlijke rust neemt toe.']Yang Yin[/simple_tooltip]Jasmijn
17:30 - 18:45[simple_tooltip content='Bij een HATHA YOGA les worden de houdingen wat langer vastgehouden en ligt de nadruk op het versterken en soepel maken van de spieren. Alles komt aan bod: kracht opbouwen, ademoefeningen, flexibiliteit, balans, het stretchen van spieren en ontspanning. HATHA YOGA is een wat rustigere yogavorm.']Hatha[/simple_tooltip]Charlotte
19:15 - 20:30 [simple_tooltip content='De VINYASA YOGA les bestaat uit een reeks vloeiende Yoga houdingen bewegingen op de ademhaling. Ontdek in iedere les de (on)mogelijkheden van je lichaam en geest. En waar je wellicht uit je comfortzone komt. Je bouwt kracht & conditie op en je werkt aan je flexibiliteit & creativiteit.']Vinyasa[/simple_tooltip]Charlotte
21:00 - 22:15[simple_tooltip content='Een RESTORATVE YIN YOGA les is een rustige, therapeutische yoga vorm. De houdingen zijn gericht op het herstel en opnieuw opladen van het lichaam. Het zijn rustige houdingen die doorwerken op het bindweefsel en de gewrichten. Door de houdingen enkele minuten aan te houden kom je diep in je lichaam. Geschikt voor iedereen die tot rust wil komen. Voor beginners, gevorderden, ongeacht leeftijd en gesteldheid.']Restorative Yin[/simple_tooltip]Aurora

Woensdag

09:00 - 10:15[simple_tooltip content='Bij een HATHA YOGA les worden de houdingen wat langer vastgehouden en ligt de nadruk op het versterken en soepel maken van de spieren. Alles komt aan bod: kracht opbouwen, ademoefeningen, flexibiliteit, balans, het stretchen van spieren en ontspanning. HATHA YOGA is een wat rustigere yogavorm.']Hatha[/simple_tooltip]Robinson
10:45 - 12:00[simple_tooltip content='In een YIN YOGA les ligt de nadruk op 'slowing down', zachtheid en mildheid voor jezelf. Je blijft (een stuk) langer in bepaalde houdingen waardoor je de kans krijgt echt naar binnen te keren. Een boeiende ervaring voor ons gejaagde Westerlingen. Naast mentale ontspanning zijn de houdingen erop gericht om je gewrichten en bindweefsel te versterken en te versoepelen. Al zin in YIN?']Yin[/simple_tooltip]Robinson
19:15 - 20:30 [simple_tooltip content='Bij een HATHA YOGA les worden de houdingen wat langer vastgehouden en ligt de nadruk op het versterken en soepel maken van de spieren. Alles komt aan bod: kracht opbouwen, ademoefeningen, flexibiliteit, balans, het stretchen van spieren en ontspanning. HATHA YOGA is een wat rustigere yogavorm.']Hatha (Shivananda)[/simple_tooltip]Anne
21:00 - 22:00 [simple_tooltip content='Vliegen in een AERIAL YOGA doek; genieten van de ondersteuning die het doek je lichaam geeft zodat je moeiteloos in yogahoudingen komt en ondersteund ondersteboven kan hangen! AERIAL YOGA is voor zowel gevorderde Yogi’s als beginners een heel nieuwe Yoga ervaring en door het speelse karakter een Yoga vorm die je zeker een glimlach zal geven.']Aerial[/simple_tooltip]Anne
19:30 - 22:00Mindfulness Training*Guido

Donderdag

09:00 - 10:15[simple_tooltip content='De VINYASA YOGA les bestaat uit een reeks vloeiende Yoga houdingen op de ademhaling. Ontdek in iedere les de (on)mogelijkheden van je lichaam en geest. En waar je wellicht uit je comfortzone komt. Je bouwt kracht & conditie op en je werkt aan je flexibiliteit & creativiteit.']Vinyasa[/simple_tooltip]Felix
17:30 - 18:45[simple_tooltip content='Bij de YANG YIN YOGA vind je een goede balans tussen inspanning en ontspanning. De eerste helft (YANG) van de les warmen we de spieren op met krachtige poses. Zodat je de tweede helft van de les kunt overgeven aan de YIN poses, waar je 3 tot 5 minuten in een houding blijft. YIN YOGA werkt onder de spieren door op het bindweefsel. Afvalstoffen worden beter verwerkt, de spijsvertering geactiveerd en de innerlijke rust neemt toe.']Yang Yin[/simple_tooltip]Lodie
19:15 - 20:30 [simple_tooltip content='Bij een HATHA YOGA les worden de houdingen wat langer vastgehouden en ligt de nadruk op het versterken en soepel maken van de spieren. Alles komt aan bod: kracht opbouwen, ademoefeningen, flexibiliteit, balans, het stretchen van spieren en ontspanning. HATHA YOGA is een wat rustigere yogavorm.']Hatha[/simple_tooltip]Lodie
21:00 - 22:15[simple_tooltip content='In een YIN YOGA les ligt de nadruk op 'slowing down', zachtheid en mildheid voor jezelf. Je blijft (een stuk) langer in bepaalde houdingen waardoor je de kans krijgt echt naar binnen te keren. Een boeiende ervaring voor ons gejaagde Westerlingen. Naast mentale ontspanning zijn de houdingen erop gericht om je gewrichten en bindweefsel te versterken en te versoepelen. Al zin in YIN?']Yin[/simple_tooltip]Lopa / Nadine

Vrijdag

09:00 - 10:15[simple_tooltip content='Bij een HATHA YOGA les worden de houdingen wat langer vastgehouden en ligt de nadruk op het versterken en soepel maken van de spieren. Alles komt aan bod: kracht opbouwen, ademoefeningen, flexibiliteit, balans, het stretchen van spieren en ontspanning. HATHA YOGA is een wat rustigere yogavorm.']Hatha[/simple_tooltip]Jerry
10:45 - 12:00[simple_tooltip content='De VINYASA FLOW YOGA les bestaat uit een reeks vloeiende Yoga houdingen op de ademhaling. Ontdek in iedere les de (on)mogelijkheden van je lichaam en geest. En waar je wellicht uit je comfortzone komt. Je bouwt kracht & conditie op en je werkt aan je flexibiliteit & creativiteit.']Vinyasa[/simple_tooltip]Jasmijn
14:00 - 22:00Workshops

Zaterdag

09:30 - 10:45[simple_tooltip content='Bij een HATHA YOGA les worden de houdingen wat langer vastgehouden en ligt de nadruk op het versterken en soepel maken van de spieren. Alles komt aan bod: kracht opbouwen, ademoefeningen, flexibiliteit, balans, het stretchen van spieren en ontspanning. HATHA YOGA is een wat rustigere yogavorm.']Hatha[/simple_tooltip]Jerry
11:15 - 12:15[simple_tooltip content='Vliegen in een AERIAL YOGA doek; genieten van de ondersteuning die het doek je lichaam geeft zodat je moeiteloos in yogahoudingen komt en ondersteund ondersteboven kan hangen! AERIAL YOGA is voor zowel gevorderde Yogi’s als beginners een heel nieuwe Yoga ervaring en door het speelse karakter een Yoga vorm die je zeker een glimlach zal geven.']Aerial[/simple_tooltip]Anne
13:00 - 19:00Workshops

Zondag

09:30 - 10:45[simple_tooltip content='Bij een HATHA YOGA les worden de houdingen wat langer vastgehouden en ligt de nadruk op het versterken en soepel maken van de spieren. Alles komt aan bod: kracht opbouwen, ademoefeningen, flexibiliteit, balans, het stretchen van spieren en ontspanning. HATHA YOGA is een wat rustigere yogavorm.']Hatha[/simple_tooltip]Lopa / Anne
11:15 - 12:30[simple_tooltip content='Bij VINYASA (GENTLE) YOGA beweeg je op het ritme van de ademhaling in vloeiende bewegingen. Deze les is een mildere variant van de VINYASA YOGA: het tempo gaat iets langzamer, waardoor je beter in de houdingen kunt komen. Er is ook meer ruimte voor ontspanning tussendoor. Geschikt voor beginners of mensen die een les zoeken met zowel inspanning als ontspanning.']Vinyasa (Gentle)[/simple_tooltip]Rianne
13:30 - 16:00Mindfulness Training*Guido
16:30 - 20:00Workshops
20:00 - 21:15[simple_tooltip content='In een YIN YOGA les ligt de nadruk op 'slowing down', zachtheid en mildheid voor jezelf. Je blijft (een stuk) langer in bepaalde houdingen waardoor je de kans krijgt echt naar binnen te keren. Een boeiende ervaring voor ons gejaagde Westerlingen. Naast mentale ontspanning zijn de houdingen erop gericht om je gewrichten en bindweefsel te versterken en te versoepelen. Al zin in YIN?']Yin[/simple_tooltip]Yvonne A

* = full 8-week (MBSR) Mindfulness Training, enrollment beforehand required. Read more

Important! Make sure you always check the online schedule to see who’s teaching (there may be a substitute) and how many people have booked the class already. If no one has booked a particular class 2 hours before it is supposed to start (which, it should come as no surprise, rarely happens!), that class is automatically cancelled.

How do I book a class?

How do I book a class?

    1. Enter your name and email address to create an account for our online booking system.
    2. Then click on the ‘CLASSES’ tab on the righthand side.
    3. Choose a type of class and a time of day that suits you.
    4. Then click ‘register as unpaid’ to book your spot.
    5. When you get to the studio, pay with your debit card before class starts.

Additional information

  • All classes can be booked online from 14 days in advance up to 15 minutes in advance.
  • Online booking is the only way to book a class at Liv Yoga.
  • If you are on the online waitlist for a class and a spot in that class opens up, you will receive an email confirming your booking.
  • If you want to cancel a class, you can do so up to 4 hours in advance by going to your booked classes in your online account and clicking ‘cancel’.
  • If you cancel within 4 hours of the class or do not show up at all without having canceled, this constitutes a ‘late cancel’, and the class will be charged to your account. We hope you’ll understand why it is necessary for us to enforce this policy; after all, late cancels result in spots in our classes going unused needlessly, which is a shame.

Good to know

  • Once you’ve logged in, head to the schedule to book your preferred class.
  • We do not work with online payment transfers of any kind; instead, you just pay with your debit card at the studio. Choose the ‘register as unpaid’ option if you have no current subscription (yet). This allows you to book the class on credit and pay once you get to the studio.
  • Go to MY INFO and then to the MY SCHEDULE tab to see which classes you’ve currently booked. This is also where you can cancel classes if needed.

OUR YOGA ISN’T THE ONLY THING THAT’S FLEXIBLE!

Here at Liv Yoga, we want to make things as easy as possible for you. We know you’ve got more going on in your life than taking yoga classes, and your time is valuable. That is why we offer you the following benefits:

  • Take class whenever it suits you best
  • Book and cancel your own classes online, quickly and easily
  • Flexible subscriptions without a notice period, no strings attached
  • Choose a subscription with a longer or shorter validity period that suits how often you want to take class
  • We offer a wide range of classes at various times of day, meaning that there is bound to be a class that suits your schedule. We aim to please!

Visit our studio and discover your favorite style of yoga. Everyone’s different, and everyone has different needs. That’s why Liv Yoga offers a wide range of yoga styles, and beginners are welcome in all of our classes.