Welke yogastijlen zijn er?

Of je nu jong of oud bent, super soepel of wat stijfjes; iedereen kan alle yogalessen volgen. Jij kiest of je je in het zweet wilt werken of de ontspanning opzoekt. De yogalessen zijn geschikt voor beginners en ervaren yogi’s. In verband met het corona virus kunnen momenteel niet alle lessen doorgaan. In het rooster zie je welke lessen online worden gegeven.

Welke yogastijlen zijn er?

Yang Ying Yoga

Bij de YANG YIN  YOGA vind je een goede balans tussen inspanning en ontspanning. De eerste helft (YANG) van de les warmen we de spieren op met krachtige poses. Zodat je de tweede helft van de les kunt overgeven aan de YIN poses, waar je 3 tot 5 minuten in een houding blijft. YIN YOGA werkt onder de spieren door op het bindweefsel. Afvalstoffen worden beter verwerkt, de spijsvertering geactiveerd en de innerlijke rust neemt toe.

Vinyasa Flow Yoga

De VINYASA FLOW YOGA les bestaat uit een reeks vloeiende Yoga houdingen op de ademhaling. Ontdek in iedere les de (on)mogelijkheden van je lichaam en geest. En waar je wellicht uit je comfortzone komt. Je bouwt kracht & conditie op en je werkt aan je flexibiliteit & creativiteit.

Restorative Yin Yoga

Een RESTORATVE YIN YOGA les is een rustige, therapeutische yoga vorm. De houdingen zijn gericht op het herstel en opnieuw opladen van het lichaam. Het zijn rustige houdingen die doorwerken op het bindweefsel en de gewrichten. Door de houdingen enkele minuten aan te houden kom je diep in je lichaam. Geschikt voor iedereen die tot rust wil komen. Voor beginners, gevorderden, ongeacht leeftijd en gesteldheid.

Mindfulness Meditatie

MINDFULNESS gaat over aandacht. Waar je aandacht is, daar ben je. MINDFULNESS betekent simpelweg: bewust zijn van de huidige ervaring. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van de spinsels in je hoofd. Je kunt je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker. De geest wordt rustiger. In onze lessen kun je kennismaken met wat mindfulness is en voor jou kan betekenen of als ‘opfrisser’ voor je bestaande meditatie beoefening.

Kidsyoga

Op zoek naar een zinvolle invulling voor de kids als je bijvoorbeeld aan het koken bent? En ze tegelijkertijd wat meer laten gronden in deze chaotische tijd? Kids Yoga door Layla! ⁠In de les gaan we spelenderwijs met yoga aan de slag en vooral heel veel plezier maken. ⁠

tieneryoga

De tieners zijn de toekomst en deze generatie heeft dat zelf maar al te goed door. Meer als ooit te voren hebben zij enorme zorgen en verantwoordelijkheden. Wij hopen dat yoga hen kan helpen loslaten, ontspannen en genieten.

Ademwerk

Tijdens de ademwerk sessies bieden we je een reeks oefeningen die de verbinding met je ademhaling sterker maken. Deze oefeningen zijn voor iedereen toegankelijk en te gebruiken als mindfulness tool.⁠ Het wordt aangeraden om ze te doen na of voor het beoefenen van yogahoudingen. Het controleren van de ademhaling heet Pranayama en vormt een deel van Hatha yoga. ⁠Een interessante volgende stap voor elke toegewijde yogi!⁠

Aerial Yoga

Vliegen in een AERIAL YOGA doek; genieten van de ondersteuning die het doek je lichaam geeft zodat je moeiteloos in yogahoudingen komt en ondersteund ondersteboven kan hangen! AERIAL YOGA is voor zowel gevorderde Yogi’s als beginners een heel nieuwe Yoga ervaring en door het speelse karakter een Yoga vorm die je zeker een glimlach zal geven.

Gezien de aard van deze les, wordt deze momenteel niet aangeboden. We hopen uiteraard dat we het na de corona crisis zo snel mogelijk weer op kunnen pakken.

 

Hatha Yoga

Bij een HATHA YOGA les worden de houdingen wat langer vastgehouden en ligt de nadruk op het versterken en soepel maken van de spieren. Alles komt aan bod: kracht opbouwen, ademoefeningen, flexibiliteit, balans, het stretchen van spieren en ontspanning. HATHA YOGA is een wat rustigere yogavorm.

Hatha (Shivananda) Yoga

Gelijk als de uitleg van de hierboven over Hatha. Verschil is dat de HATHA SHIVANANDA YOGA lessen bestaan uit een vaste serie van houdingen. Wanneer je wat bekender wordt met deze series is het makkelijker om ‘naar binnen te keren’ tijdens je practice waardoor de geest meer tot rust komt en je in staat bent om (nog beter) het licham te voelen.

Yin Yoga

In een YIN YOGA les ligt de nadruk op ‘slowing down’, zachtheid en mildheid voor jezelf. Je blijft (een stuk) langer in bepaalde houdingen waardoor je de kans krijgt echt naar binnen te keren. Een boeiende ervaring voor ons gejaagde Westerlingen. Naast mentale ontspanning zijn de houdingen erop gericht om je gewrichten en bindweefsel  te versterken en te versoepelen. Al zin in YIN?

Vinyasa (Gentle) Yoga

Bij VINYASA (GENTLE) YOGA beweeg je op het ritme van de ademhaling in vloeiende bewegingen. Deze les is een mildere variant van de VINYASA FLOW: het tempo gaat iets langzamer, waardoor je beter in de houdingen kunt komen. Er is ook meer ruimte voor ontspanning tussendoor. Geschikt voor beginners of mensen die een les zoeken met zowel inspanning als ontspanning.

yin & Yoga nidra

De combinatie van Yin en Yoga Nidra is ultiem ontspannend voor je lichaam én je zenuwstelstel. Tijdens de Yin houdingen heb je de tijd en ruimte om te voelen wat er is (fysiek, mentaal, energetisch, emotioneel). De aansluitende Yoga Nidra brengt je zenuwstelsel verder tot rust doordat je je mee kan laten nemen in de geleide meditatie. Je lichaam gaat naar “slaap” stand, maar je mind blijft helder en aanwezig bij mijn stem en registreert ook je ontspanning. Je stapt uitgerust, ontspannen en vertrouwend op jezelf van je matje.⁠

meditatie & zelfmassage

In deze korte Meditatie en Zelfmassage les van 30 minuten besteden we tijd aarden en gronden door middel van eenvoudige geleide meditaties zoals een bodyscan of een zintuigenmeditatie of een fijne visualisatie. Daarna werken we aan het ontwaken van je lijf op fysiek en energetisch niveau doordat je jezelf op je meridianen (de energiebanen in je lijf) masseert met handen en vingertoppen. We zetten je innerlijke energiekraantje “open”. Frisse start van je dag!⁠ 

partner yoga flow

Een mooie les om samen met een partner te doen, of dat nou je geliefde, een vriend(in), huisgenoot of familielid is. Door samen yoga te doen, leer je samen bewegen, (beter) te luisteren naar elkaars lichaamstaal en duidelijk met elkaar te communiceren.  Verwacht plezier te hebben, verwacht om te vallen, verwacht te lachen en misschien zelfs ook een beetje te zweten.

Acro Yoga

Heb jij wel eens op de voeten van je partner (vriend(in), kennis of onbekende) gebalanceerd? 1,5 meter boven de grond? ACRO YOGA is een Yoga vorm waarbij je elkaar op handen en voeten draagt… letterlijk. Een speelse vorm, waarbij je de ander laat “vliegen”. Echt contact, empathie, vertrouwen, duidelijke communicatie, kracht en lef. Samen vind je balans en heb je gegarandeerd heel veel lol!

Gezien de aard van deze les, wordt deze momenteel niet aangeboden. We hopen uiteraard dat we het na de corona crisis zo snel mogelijk weer op kunnen pakken.

Privacy Voorkeuren

Beveiliging

De cookie van Cloudflare identificeert gebruikers van onze website op basis van hun IP-adres om de veiligheid van het adres te bepalen, zodat verschillende veiligheidsinstellingen van Cloudflare toegepast kunnen worden op individuele bezoekers. Als bijvoorbeeld een gebruiker onze website bezoekt in een internetcafé met veel geïnfecteerde computers, maar de computer van de gebruiker wordt vertrouwd, dan zorgt de cookie ervoor dat de computer ook na het bezoek niet opnieuw vertrouwd wordt. Op die manier wordt de bezoeker niet wederom geconfronteerd met een beveiligingscheck. De cookie correspondeert niet met een bezoekers-ID en slaat geen enkele persoonlijke informatie op.

_cfduid

Analytics

We gebruiken Google Analytics om het gedrag van bezoekers op onze website te monitoren. Daarnaast kijken we of onze Google advertenties effectief zijn. Voor meer informatie kunt u terecht op de pagina over het privacybeleid van Google.
Om Google Analytics op alle websites uit te zetten, is het ook mogelijk om een extensie voor uw webbrowser te installeren.

_ga, _gat, _gid